Аналіз підручників і посібників з
інформатики, які рекомендовані для використання в початковій школі
Новим у Державному стандарті
початкової загальної освіти є виокремлення в освітній галузі «Технологія»
змістовної лінії « Ознайомлення з інформаційно-комукаційними технологіями.»
З 1 вересня 2013 року у 2 класі до
інваріативної складової Базового навчального плану включено предмет « Сходинки
до інформатики», що буде викладатися у 2-4 класах початкової школи.
Учитель, який використовуватиме в своїй
професійній діяльності ІКТ створить учню умови для отримання передових знань з
перших днів навчання, вміння активно застосовувати набуті знання в
повсякденному житті,критичного мислення що дозволяє раніше соціалізуватися,
легше адаптуватися до швидко мінливого світу. Такий учитель і його учні є успішними в 21-ому
столітті.
Згідно програми « Сходинки до
інформатики», яка підготовлена авторами:Морзе Н.В.,Ломаковська Г.В.,Ривкінд
Ф.М., розроблено підручник для 2-го, 3- го та 4 класу, робочий зошит та
електронне забезпечення предмету « Сходинки до інформатики».Сама назва
підручників націлює і вчителя, і учнів на те, що мова буде йти про знайомство з
інформатикою та про все, що з нею пов’язано. Саме про знайомство, а не про систематичне
вивчення предмета. Завдання підручника вдало підібрані. Вони сприяють розвитку
розумових здібностей, пам'яті, просторової уяви, творчого нестандартного
мислення, підвищує інтерес до навчання. Життя маленького учня стає цікавішим.
Новий, яскравий, сучасний підручник допоможе не тільки учневі у навчанні, а й
створить гарний настрій. Адже веселіше на душі, коли з тобою сторінками
підручника крокують інопланетянин Елзік з планети золотавиків, дівчинка
Ганнуся, гномик Мудрунчик зі школи детективів та хлопчик Олесьзі своїм другом –
роботом. Працювати з підручником легко і цікаво. Кожний урок поданий на двох
сторінках, тобто на розвороті підручника. Якщо учень пропустив урок, він зможе
вдома самостійно опрацювати матеріал у підручнику, який поданий у доступній формі. Усі частини уроку
відображені у підручнику. Підручник цікавий дітям також тим, що в ньому багато
цікавинок,завдань з логічним навантаженням,для розвитку пам'яті,
кмітливості,ерудиції для «розумників та
розумниць».
«Сходинки до інформатики, 2 клас» (авт.
О.В. Коршунова).
Матеріал підручника
формує початкові уявлення про базові поняття інформатики та навички роботи з
комп‘ютерними програмами, алгоритмічне, логічне та критичне мислення.
Первинне сприйняття
навчального матеріалу зумовлюється такими особливостями дітей молодшого
шкільного віку, як образність, конкретність та емоційність сприймання. Успішна
реалізація цього процесу передбачена у підручнику поданням більшої частини
матеріалу у намальованих історіях-коміксах та значною кількістю ілюстрацій.
«Краще один раз побачити, ніж сто разів почути» - такий принцип був закладений
в ідею подання навчального матеріалу підручника.
Реалізація
особистісно орієнтованої моделі навчання здійснюється
наявністю у підручнику завдань з позначкою «Поміркуй», «Працюємо удвох», «Розв’яжи»,
«Виконай удома». Передбачається, що завдання з позначкою «Поміркуй» будуть
запропоновані учням, що потребують на уроці додаткового навантаження. Більшість
завдань цієї категорії мають кілька розв‘язків або потребують від учня
креативного мислення, спонукають до творчого вирішення завдань. Також учитель
може запропонувати таким учням додаткове домашнє завдання, позначене значком
«Виконай удома».
Завдання для роботи в
парах позначені значком «Працюємо удвох». Більшість завдань, що розміщенні в
цій категорії, - це навчальні ігри.
«Сходинки до інформатики» для 2 класу
(авт. М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька)
Підручник складається
з 6 розділів. Кожний розділ охоплює декілька тем, які розглядаються на окремих
уроках. Кожний урок розміщений на 4 сторінках і містить: вступну частину, в
якій зазначено тему й мету уроку, основні знання та навички, яких набудуть учні
в ході уроку; теоретичну частину, поділену на кілька змістових блоків, що надає
можливість дитині засвоювати певний обсяг систематизованих знань поступово;
практичне завдання з описом порядку його виконання та очікуваними висновками;
запитання і завдання, які містять запитання для контролю і самоконтролю знань,
творче завдання та логічну задачу. Подання нового матеріалу супроводжують
пропедевтичні та контролюючі запитання і завдання.
До кожного уроку також включено рубрики «Комп’ютерний словничок»,
що містить нові слова, засвоєні на уроці, та «Цікавинки», у якій подано
пізнавальну інформацію.
Робочі зошити для учнів дають можливість
вчителю організувати на уроці диференційовану та індивідуальну роботу з учнями.
Слід зазначити, що кожна сторінка – урок зошита містить завдання різного рівня
складності і не обов’язково, щоб кожен учень виконав усі вправи. Тим, хто
впорався з простими завданнями можна пропонувати для самостійного виконання
вдома.
Сьогоднішній
школяр повинен уміти користуватися комп’ютером так само вільно і легко, як
користується авторучкою,олівцем і лінійкою. Тож підручники та зошити
допомагають легко і цікаво засвоювати знання в цікавій і доступній формі.

Немає коментарів:
Дописати коментар